Artykuł sponsorowany

Licytacja auta z Japonii a kwestia zaliczki

Licytacja auta z Japonii a kwestia zaliczki

Samochody z Japonii z biegiem lat cieszą się coraz większą popularnością wśród polskich kierowców. Użytkownicy tych pojazdów cenią je przede wszystkim za komfort i bezpieczeństwo jazdy oraz ekskluzywny wygląd. Osoby decydujące się na sprowadzenie takich aut powinny jednak brać pod uwagę konieczność załatwienia rozmaitych formalności, a także uiszczenia różnego rodzaju opłat. Zwykle trzeba też wziąć udział w specjalnej aukcji. Dowiedz się więcej!

Jak przebiega licytacja samochodu z Japonii?

Przed zakupem auta z Japonii należy zastanowić się nad takimi kwestiami jak marka, model oraz rocznik i przebieg danego pojazdu. Później klient powinien zarejestrować się na wybranym portalu aukcyjnym oraz wpłacić zaliczkę w odpowiedniej wysokości. Dopełnieniem wspomnianych formalności trzeba zająć się najpóźniej dzień przed planowaną licytacją. Wpłacone w ramach zaliczki pieniądze w przypadku nabywcy danego pojazdu traktowane są jako spłata części zobowiązania. Pozostałą kwotę należy uregulować w ciągu siedmiu dni od zakończenia aukcji. Po dokonaniu wpłaty klient otrzymuje dokumenty eksportowe. Używane samochody z Japonii trafiają do nowych właścicieli po ok. 3 miesiącach od złożenia zamówienia. Po przywiezieniu pojazdu do Europy pojawia się konieczność opłacenia kolejnych należności, czyli akcyzy (3,1% lub 18,6%), cła (10%) oraz podatku VAT (21%).

Uczestnicy licytacji, którzy nie kupili samochodu, mogą liczyć na zwrot wpłaconej zaliczki. Następuje to w ciągu 24 godzin od zakończenia aukcji. Kwotę tę można przekazać także na poczet przetargów innych japońskich samochodów, w których dana osoba planuje wziąć udział w późniejszym czasie.

Sprowadzanie aut z Japonii przez dealerów

Pewną alternatywę dla zakupu pojazdów z Japonii stanowi zakup pojazdu u dealera. W praktyce jest to dość kosztowne rozwiązanie. Niektóre osoby decydują się jednak na skorzystanie z tej opcji ze względu na wynikającą z niej wygodę. W tym przypadku bowiem po złożeniu zamówienia konsumentowi zostaje przekazana pełna oferta pojazdów wystawionych na sprzedaż wraz z cennikiem. Jak wskazują specjaliści z firm prowadzących japońskie aukcje samochodowe, takich jak TokioCars, u dealerów kupuje się zazwyczaj rzadkie modele aut. Po przewiezieniu do Polski trafiają one pod wskazany przez klienta adres.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.